Якщо ви любите читати, то прекрасна нагода це зробити уже сьогодні 9 книг, які читають усі
понеділок, 29 лютого 2016 р.
Допоміжний матеріал для написання учнями 5 г класу творчої роботи. Урок "Написання слів іншомовного походження"
Написати невеличку творчу роботу «У
яких цікавих куточках світу я побувала(в) або хотіла(в) побувати»,
використовуючи слова: екзотика, кипарис, вілла, пінгвін, колібрі, віртуальний,
континент, географія, міраж, сироко (сильний теплий вітер, характерний для
Середземномор'я), шасі, стюардеса, портьє, об'єкт, кав'ярня.
Учням 6 б класу, які виявили бажання виконувати завдання високого рівня. До уроку "Емма Андієвська "Говорюща риба""
Чому риби мовчать
Українська народна казка Подніпров’я (Наддніпрянщини)
Давно-предавно жив на світі карась і був він такий цікавий, що до всіх липнув із розпитуваннями. Підпливе до мами і питає:
— Мамо, а чого ми живемо у воді, а не на суші?
Мама ж тільки плескала хвостом і мовчала. Тоді карась плив до батька і питав його:
— Тату, а чого ти не літаєш, як білі пташки над водою?
Батько сердито відвертався і також мовчав, бо вважав, що кращого за воду нічого немає і не може бути на світі. А цікавий карась плив далі й далі і у кожного, кого зустрічав, щось питав. У поважної тітки Сомихи питав, чого вона така вусата, а в дядька Вугра — чого він такий довгий. Та риби відмахувались від прилипка і мовчали.
Якось карась побачив старого мудрого щупака. Йому вкрай захотілось довідатись, чого той щупак увесь у плямах і навіщо йому такі гострі зуби.
— А чого це тебе так цікавить? — несподівано для карася спитав раптом щупак.
Карась задумався. А й справді, навіщо йому все це знати? І поки він думав, щупак хап і проковтнув карася. Його зовсім не цікавило, якого карась кольору і чи є в нього зуби.
Відтоді карасі нікого ні про що не питають, а полюбляють мовчати і ховатись від щупаків. Їм ніколи розмовляти, адже і свого клопоту вистачає.
Ось так і живуть риби мовчки. Тільки коли-не-коли, як утрапить котра на гачок і спритний рибалка витягне її із води, риба починає проситися, щоб її випустили. Але ніхто не розуміє риб’ячої мови, тому й думає, що вона просто хапає ротом повітря.
неділя, 21 лютого 2016 р.
Допомога учням у підготовці до уроку у 6 б класі
Зміни
приголосних при додаванні суфіксів -ський, -ство.
Початковий звук с суфіксів -ський і
-ство взаємодіє з усіма дзвінкими й глухими приголосними, крім губних. З
приголосними звук с зливається (це позначається й на письмі):
г, з, ж + с = з: Прага —
празький, Кавказ — кавказький, Збараж — збаразький, убогий — убозтво;
к, ц, ч + с = ц: козак —
козацький, купець — купецький, Бахмач — бахмацький, ткач — ткацтво;
х, с,
ш + с = с: чех
— чеський, Одеса — одеський, Сиваш — сиваський, товариш — товариство, птах —
птаство;
ґ, дз,
дж + с = дз: Лодзь
— лодзький, Кембридж — кембридзький.
Винятки, принаймні на письмі, становлять
прикметники, утворені від іншомовних власних назв: баскський, ла-маншський,
меккський. Це робиться для того, щоб легше було впізнати в прикметникові
іншомовну, незвичну для нас власну назву.
Із зубними
приголосними д і т звук с у вимові так само зливається,
набуваючи деяких їхніх ознак (на письмі це не позначається):
д + с
= дз: завод
— заводський [заводз΄ки й], люди — людство [л΄у дзтво];
т + с
= ц: солдат
— солдатський [солда ц΄кий], брат — братство [бра цтво].
Якщо твірна основа закінчується на к після приголосного, то при додаванні суфікса
-ський цей звук випадає — відбувається спрощення в групі приголосних (це
відбивається й на письмі):
П’ятихатки
— п’ятихатський, Знам’янка — знам’янський, Чукотка — чукотський.
Спрощуються у вимові групи приголосних
також у словах, утворених за допомогою суфіксів -ський і -ство від іншомовних
іменників на нт, ст: студент — студентський [студе н΄с΄кий], агент — агентство
[аге нство], турист — туристський [тури с΄кий]. Але на письмі ці зміни не
позначаються, щоб не втратити зв’язку між прикметниками і твірними основами.
(За матеріали
сайту «Школа української мови Івана Ющука»)
субота, 20 лютого 2016 р.
21 лютого - Міжнародний день рідної мови!
Унікальність кожної мови очевидна. Мова рідна і мова державна - це різні речі. Ніколи не забувай рідної мови, але знай і поважай мову державну. 10 цікавих фактів про українську мову пропонує "Мова - ДНК нації"
вівторок, 16 лютого 2016 р.
Учням 6 б класу на допомогу
План твору - опису за картиною "Рання весна" Архип Куїнджі.
1. "Рання весна" - картина пробудження природи.
2. Річка прощається з кригою.
3. Проталини на торішній траві.
4. Несмілива зелена травичка.
5. Білокора берізка і тендітні кущі.
6.Дерева, що відбігли від води.
7. Ліс удалині
8. Усеосяжне небо.
9 Загальне враження від картини.
1. "Рання весна" - картина пробудження природи.
2. Річка прощається з кригою.
3. Проталини на торішній траві.
4. Несмілива зелена травичка.
5. Білокора берізка і тендітні кущі.
6.Дерева, що відбігли від води.
7. Ліс удалині
8. Усеосяжне небо.
9 Загальне враження від картини.
понеділок, 8 лютого 2016 р.
Домашнє завдання для учнів 5 г класу
Перша сімка.
- опрацювати матеріал у підручнику на ст. 177;
- опрацювати матеріал у підручнику на ст. 177;
- виконати вправу 363
Друга сімка.
- опрацювати матеріал у підручнику на ст. 180;
- виконати вправу 370
Підписатися на:
Дописи (Atom)